Monday, January 9, 2012

Tips Penjagaan Payudara

Tips Penjagaan Payudara

Kesihatan Payudara sangat penting kerana ia merupakan aset yang terpenting bagi setiap wanita. Oleh itu, setiap wanita haruslah menitik-beratkan penjagaan payudara agar ia kelihatan menarik dan sempurna.
Berikut adalah beberapa tips untuk penjagaan payudara:

1. Elakkan sabun dibahagian puting payudara
Ketika mandi, elakkan sabun daripada terkena bahagian puting. Sabun boleh menyebabkan bahagian puting payudara merekah.

2. Ramasan payudara
Jika anda sudah bersuami, elakkan suami meramas payudara dari kiri ke kanan. Ini kerana, payudara boleh kendur jika berbuat demikian.

3. Coli
Pemakaian coli yang terlalu ketat adalah patut dielakkan. Kalau boleh gunalah coli yang bersesuaian dengan saiz payudara anda.

4. Sentiasa memakai coli
Ini penting agar penting bentuk payudara sentiasa kekal sempurna dengan sokongan coli.jika tidak memakai bra, payudara akan sentiasa tergantung dan boleh berubah bentuk.

5. Air mani suami
Suami haruslah pancutkan air mani keatas payudara isteri dan sapukan dengan rata. Teknik ini dapat menegangkan payudara isteri.

6. Elakkan pembedahan
Bersyukurlah dengan payudara anda, dan janganlah melakukan pembedahan semata-mata untuk membesarkan saiz payudara.keaslian payudara adalah paling penting.

7.Pemeriksaan payudara
Periksalah payudara anda sendiri untuk mencegah kanser . perhatikan payudara anda dihadapan cermin jika terdapat ketulan atau benjolan pada payudara.

Penjagaan payudara sangat penting bagi mengelakkan penyakit daripada menjangkiti atau lebih teruk lagi jika kanser payudara pula yang hadir. Anda boleh cuba menghindarinya sedari awal lagi.

Sumber: melvister.com

Dapatkan lebih tips menarik di Fanpage FB kami >> TipsPerkahwinan <<

No comments:

Post a Comment